ANDERS DENKEN & MEER DOEN
Een vereniging met de omvang en samenstelling zoals N.I.V.O.-Sparta (NS), kan niet zonder een NWC en een VP.
De contactgegevens van de NWC en de VP staan op onze site vermeld. Deze zijn door iedereen rechtstreeks te benaderen en door de ALV bevoegd gemaakt autonoom te handelen. (Wan)gedrag hoeft dus niet eerst aan het bestuur gemeld te worden, omgekeerd zal de NWC wel altijd het bestuur informeren over haar besluit. Hier is geen beroep meer op mogelijk.
Maak hier s.v.p. gepast gebruik van. Helaas heeft de NWC dit jaar al een paar maal corrigerend moeten optreden, terwijl de competitie nog niet eens begonnen!
Het belangrijkste waar wij jullie nu over willen informeren is het aangepaste vrijwilligersbeleid.
https://www.nivo-sparta.nl/855/vrijwilligersbeleid/ Lees deze nogmaals door!
Ieder lid weet van het bestaan af, maar toch wordt er te beperkt naar gehandeld. Daarnaast wordt het voor een heel seizoen lid en onderdeel van een TEAM zijn, te vaak met voeten getreden.
Er zijn zoveel verschillende taken/ klusjes te doen binnen NS, op alle niveaus, van fysiek tot administratief en bijna op alle mogelijke tijdstippen van de week, dus het kan niet waar zijn dat dit over een heel seizoen niet ergens past. De druk op de schouders van degene die wel hun nek uitsteken wordt alsmaar groter!
De belangrijkste aanpassingen in het vastgestelde beleid zijn:
- trainers/leiders van niet selectieteams (jeugd/senioren, maximaal 2 per team) krijgen een kleine tegemoetkoming in de vorm van een kantinepas ter waarde van € 60,- per seizoen.
- De vrijwilligersvergoeding is omgedoopt in een BORG. We gaan deze dus niet meer achteraf incasseren, wat bij (tussentijds) vertrokken leden bijna onmogelijk is, maar in november in een extra run via automatische incasso. November is een bewuste keuze om mensen die het niet kunnen en of willen betalen de gelegenheid te geven al voor die tijd hun taak volbracht te hebben!
- Geen probleem als je pas later in het seizoen je taken uitvoert, graag zelfs. De BORG wordt dan natuurlijk weer teruggestort op je rekening.
Hieronder, een niet limitatieve opsomming van taken die je bij ons kunt doen en hoe wij die zullen “waarderen”.
Naast scheidsrechters, trainers jeugdelftallen is het helpen bij het opzetten en registeren van deze vrijwilligerstaken nu de hoogste prioriteit! Wie meldt zich als eerste bij [email protected] ?
Bestuur N.I.V.O. Sparta
Jeugd
|
Aantal keren
|
Max 3 per jeugdteam opgave vooraf vast:
|
|
Trainer (1x)
|
|
Assistent-trainer (1x)
|
|
Teamleider (1x)
|
|
Rouleren /opgave door trainer:
|
|
Assistent-scheidsrechter jeugd wedstrijd
|
5x
|
Spelleider
|
5x
|
Scheidsrechter jeugdwedstrijd
|
3x
|
Wedstrijdverslagen
|
half seizoen
|
|
|
Senioren
|
|
Max 2 per seniorenteam opgave vooraf vast:
|
|
Teamleider (2x)
|
|
Rouleren /opgave door teamleider
|
|
Assistent-scheidsrechter
|
4x
|
|
|
Opgave door scheidsrechters coördinator
|
|
Scheidsrechter seniorenwedstrijd
|
2x
|
|
|
Algemeen
|
|
Beheerders (opgave Marc Flederus)
|
|
Commissieleden (opgave hoofd van de commissie)
|
|
Coördinatoren
|
|
Bestuur
|
|
Beheerder scorebord
|
|
(Leden)administratie
|
|
Vrijwilligersadministratie
|
|
|
|
Opgave door Henk de Vries
|
|
Ondersteunen schoonmaak op zondag/maandag
|
1x
|
Opruimen rondom gebouw / tribune zaterdag einde dag
|
3x
|
Ondersteunen bij belijnen
|
1x
|
|
|
Opgave door Hoofd Accommodatie (Marc Flederus)
|
|
Steward bij evenementen / risicowedstrijden
|
1x
|
|
|
Opgave door Jeugd Commissie
|
|
Hulp bij evenementen (Slotdag, V3D, etc.)
|
1x
|
Organisatie loterijen e.d.
|
1x
|
|
|
Opgave door klussenploeg
|
|
Hulp bij klussenploeg op donderdag
|
2x
|
Grote schoonmaak
|
1x
|
|
|
Videoanalist
|
2x
|
BETROKKENHEID VERGROTEN & SAAMHORIGHEID VERSTERKEN